תלונה על נוטריון
תלונה לגבי נוטריון - אם על ידי לקוח ואם על ידי כל אדם אחר שיודע כי נוטריון פלוני פעל בניגוד לסמכויותיו וכללי האתיקה החלים עליו – יכולה להיות מוגשת למחלקה לרישוי נוטריונים במשרד המשפטים. לאחר קבלת התלונה על ידי המחלקה, פונה המחלקה לנוטריון המואשם, מודיעה לו על התלונה ומבקשת את תגובתו. לאחר שתגובת הנוטריון מונחת בפניה לצד התלונה, מחליטה המחלקה האם יש מקום להעמיד את הנוטריון לדין משמעתי. המלצה בעניין זה נמסרת על ידי המחלקה ליועץ המשפטי לממשלה.אופן הגשת התלונה
תלונה בנוגע לפעילותו של נוטריון יכולה להיות מוגשת באמצעות הדואר, הפקס או על ידי מילוי טופס מקוון באתר משרד המשפטים. מומלץ להגיש תלונה על ידי הטופס האינטרנטי, זאת משום שעסקינן בתביעה במסלול המהיר.
תגובה לתלונה
ישנם שני מסלולים להגשת תלונה, המסלול המהיר והמסלול הרגיל. במסגרת המסלול המהיר, אשר תלונות בו מוגשות באמצעות האינטרנט, יזכה המתלונן לתגובה בתוך 14 יום ממועד קבלת הפנייה. המסלול הרגיל מבטיח למתלונן (אשר הגיש את תלונתו שלא דרך האינטרנט) תשובה עד 24 ימים מיום קבלת הפנייה.
לאחר קבלת התלונה, בוחנים הגורמים הרלבנטיים את מהות התלונה תוך שהם פונים לקבל את תגובתו של הנוטריון. המתלונן מקבל תשובה אשר מפרטת את אופן הטיפול בתלונתו, תגובת הנוטריון, עמדת המחלקה לרישוי נוטריונים או עמדת החוק בעניין הרלבנטי.
לא תתקיים בדיקה, אימתי?
ישנם מקרים בהם לא תתקיים בדיקה בנוגע לתלונה המוגשת כנגד נוטריון. לדוגמא, תלונות אשר מתבררות ומטופלות במקביל במשטרה, במשרד מבקר המדינה או בכל רשות ציבורית אחרת. כמו כן, לא נבדקים עניינים אשר עדיין עומדים ותלויים בבית דין או בבית משפט. תלונות אנונימיות או תלונות שהוגשו שנה מיום האירוע לא יבדקו אף הן. לעיתים, המחלקה לרישוי נוטריונים תבחן תלונות אלו, חרף היותן חריגות (כאשר קיים אינטרס ציבורי לכך ובהתאם לשיקול דעתה של המחלקה).

